Brukervilkår

GENERELT

Dette er en avtale mellom Skyss (tilbyder av Skyss Billett App) og Kunden (bruker av Skyss Billett App).

Avtalen gir Kunden rett til å benytte mobilkonto, bankkort og telefonregning som betalingsmiddel for billetter som til enhver tid tilbys. Kunden er ansvarlig for å holde seg oppdatert om hvilke billettyper m/betingelser som kan kjøpes via mobilapplikasjonen. Fyldig beskrivelse av billettyper m/betingelser, priser og betalingsmåter finnes under «Info og priser» i applikasjonen.

Avtalen gir Skyss rett til å belaste kundens mobilkonto/bankkort/telefonregning med prisen for de billettene som kunden kjøper.

KORTSIKKERHET

Alle transaksjoner som involverer bruk av bankkort (VISA/Mastercard) blir behandlet av Nets. Nets leverer betalings-, kort- og informasjonsløsninger i de nordiske landene og tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning. Nets sørger for at all kortinformasjon blir oppbevart sikkert og i henhold til kortselskapenes regelverk. Ingen opplysninger om betalingskortet blir lagret i applikasjonen eller hos Skyss.

PERSONVERN

Se vår personvernerklæring

OPPSIGELSE OG SLETTING AV DATA

Kunden har til enhver tid rett til å si opp avtalen. Dette gjøres ved å avinstallere mobilapplikasjonen. Eventuelle personopplysninger som e-postadresse og lagrede betalingskort må slettes i forkant. Dette kan også gjøres på web-login.

Dersom Kunden har en restverdi på mobilkontoen kan Kunden søke om refusjon av restverdien. Ved eventuelle refusjoner blir beløpet refundert til bankkortet/bankkontoen som ble benyttet til påfylling. Refusjon må søkes innen 80 dager fra oppsigelse.

Skyss kan si opp avtalen med kunden med forutgående skriftlig varsel dersom Skyss stanser å tilby billetter, endrer billettene vesentlig eller det av andre årsaker blir uaktuelt å opprettholde avtalen. Dersom Skyss sier opp avtalen vil restverdi på mobilkontoen refunderes.